home > Bezorginformatie MyCards.nl bestellingen

Bezorg- en levertijdinformatie

Let op: Vanwege Corona (maatregelen), o.a. Black Friday en de komende feestdagen is het erg druk bij de bezorgers. Wij produceren en overhandigen de order conform de aangegeven doorlooptijd, maar vragen je om rekening te houden dat levering langer kan duren.


Onze brievenbusbestellingen worden bezorgd door PostNL, pakketzendingen door PostNL en DHL. 

Hoe worden bestellingen verzonden?

- Bestellingen tot 20 kaartjes en enveloppen, proefdrukken en de directe verzendingen worden in een stevige envelop verzonden met de brievenbuspost. Je kunt kiezen voor een upgrade naar een brievenbuspakketje.

- Bestellingen van 20 tot 50 stuks (kaartjes en enveloppen) worden in een stevig brievenbusdoosje verzonden (met track and trace).

- Bestellingen vanaf 50 stuks (kaartjes en enveloppen) worden in een stevige doos verzonden met de pakketpost (met track and trace).

De postvervoerder draagt de uiterste zorg over jouw bestellingen. Echter, MyCards.nl heeft helaas geen invloed op de snelheid en juistheid van de bezorging. In het overgrote deel van de gevallen worden de bestellingen op tijd geleverd. Mocht het voorkomen dat dit niet geval is dan vernemen wij dit graag van je, zodat we per omgaande actie kunnen ondernemen.

 

Wanneer zal mijn bestelling worden bezorgd?*

Voor onze bestellingen is van toepassing: elke werkdag vóór 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen als je de bestelling later wilt ontvangen. Weekendbestellingen drukken en verzenden wij op zondag waarbij pakketbestellingen op maandag geleverd kunnen worden.

Let op: kaartjes met foliedruk en van écht hout vormen een uitzondering, omdat deze op een speciale manier gedrukt moeten worden. Deze kaarten hebben 1 dag langere levertijd en kunnen helaas niet in het weekend gedrukt en verzonden worden.

Zodra wij het pakket klaar hebben voor verzending (van toepassing vanaf 20 stuks) dan ontvang je van ons een track and trace code waarmee je de levering kunt volgen.

Verzendmethode Bestelmoment Levertijd* Bezorgdagen  Kosten 
Rechtstreeks verzenden Werkdagen vóór 18.00 Vanaf de volgende dag
(1-3 dagen)
Dinsdag tot en met zaterdag € 1,44
per adres
Brievenbuspost  (t/m 19 stuks) Werkdagen vóór 18.00 Vanaf de volgende dag
(1-3 dagen)
Dinsdag tot en met zaterdag € 3,95
Brievenbuspakket (20-49 stuks) Werkdagen en zondag vóór 18.00 De volgende werkdag Maandag tot en met zaterdag  € 3,95
Pakketbezorging (v.a. 50 stuks) Werkdagen en zondag vóór 18.00 De volgende werkdag Maandag tot en met zaterdag € 4,95

 

Wat zijn de verzendkosten?

Proefdrukken verzenden we gratis. Bij een pakketbestelling naar Nederland, België of Duitsland tot 50 stuks (kaartjes en enveloppen) zijn de verzendkosten € 3,95 (brievenbusdoos) en bij bestelling van meer dan 50 stuks (kaartjes en enveloppen) zijn de verzendkosten € 4,95.

Voor verzending naar overige landen rekenen wij € 11,95 voor eem brievenbuspakket en € 14,95 voor pakketten (vanaf 50 stuks kaartjes en enveloppen).

Verzending naar België

Verzendingen naar Belgie verlopen via het normale proces. In België worden proefdrukken en pakketten met minder dan 20 kaartjes / enveloppen en directe verzending overgedragen aan Bpost en zal er tussen de 4 en 8 werkdagen worden geleverd. Let erop dat in België op zaterdag niet altijd de post wordt bezorgd. 

Bestellingen van boven de 20 kaartjes / enveloppen worden doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen geleverd.
Er zal 1 afleverpoging op het opgegeven adres gedaan wordern, welke is te volgen via de track and trace informatie die je na het verzenden ontvangt. Als het pakket niet kan worden aangenomen, dan zal het naar een afhaalpunt worden gebracht waar het kan worden afgehaald.

 

Verzending buitenland

De verzendkosten naar andere landen dan Nederland, België en Duitsland zijn standaard € 11,95 en bij een pakket (vanaf 50 stuks) € 14,95.
Wil je een pakket buiten de EU laten verzenden? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

 

Klachten over bezorging

Een klacht over de bezorging van brievenbuspost kun je altijd bij de bezorger deponeren. Je kunt dat snel eenvoudig online doen via: www.postnl.nl/voorthuis/brieven/postbezorging.

Klachten over de bezorging van je pakketje via PostNL kun je melden via http://www.postnl.nl/klantenservice/ of voor DHL via https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/faq/ontvangen/klacht.

 

Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen?

Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Als dit lukt dan zal deze een briefje achterlaten waar het pakket is bezorgd.

Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een 'niet thuis-code'. Met deze code kunt u zelf kiezen waar en wanneer u uw pakket wilt laten bezorgen. 

 

Levertijd bij bestelling foliedruk en van écht hout

Bestellingen van foliedruk kaartjes die voor 18.00 uur worden besteld, worden binnen 2 werkdagen aan de post overgedragen. Proefdrukken worden met brievenbuspost bezorgd. Deze doet er in Nederland 1-2 werkdagen over en naar België kan dit tot 8 werkdagen duren.

Deze kaartjes kunnen ook niet in het weekend gedrukt en verzonden worden.
Pakketten (vanaf 20 kaarten) worden doorgaans binnen 1 dag nadat ze aan de post zijn overgedragen, bezorgd.