Hier staan de Veelgestelde Vragen van MyCards.nl

Hier staan de antwoorden op onze meest gestelde vragen. Staat je vraag en antwoord er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Kaart aanpassen  |  Tekst aanpassen  |  Bestellen  |  Bezorgen  |  Papiersoorten  |  

Enveloppen  |  Prijzen  |  Extra's  |  Overige vragen  |  Klachten  |

- Hoe werkt het?

- Hoe werkt het?  

1. Zoek en kies een kaart

Maak een keuze uit één van onze ontwerpen in de verschillende categorieën (kies uit het menu) of start met een blanco kaart.. Zodra je een keuze hebt gemaakt klik je op “Bewerk deze kaart”  om naar onze online kaartenmaker te gaan.

2. Personaliseer de kaart in onze kaartenmaker

Tijdens het ontwerpen is het mogelijk om de kaart helemaal naar wens aan te passen. Hierbij kun je gebruik maken van onze clip-arts, lettertypes, kleuren en illustraties welke je kunt vinden in onze kaartenmaker. Maar je kunt natuurlijk ook eigen teksten, beeldmateriaal en foto’s toevoegen.

Om te zorgen dat het resultaat van je bestelling helemaal naar wens is adviseren we je om onze Tips en Trucs en eigenschappen van onze papiersoorten door te nemen.

3. Sla het ontwerp op in een account (niet verplicht, maar wel erg handig)

Als je klaar bent met het ontwerpen kun je kaart opslaan in een account. Op deze manier kun je meerdere kaartjes opslaan om op een later moment een definitieve keuze te maken of eventuele wijzigingen doen.

Ook als de kaartjes inmiddels zijn bewerkt en aangepast naar eigen voorkeur kun je ze later altijd weer openen en bewerken. Bij geboortekaartjes kun je het kaartje al helemaal klaar zetten. Na de geboorte open je de kaart, pas je de de geboortedatum, tijd, het gewicht en de lengte aan waarna je de kaarten kunt bestellen.

4. Proefdruk, enveloppen vooraf of kaartjes bestellen

- Proefdruk bestellen: Het is mogelijk om een échte proefdruk van de kaart te laten maken. Dit in de papiersoort en met envelop naar keuze. Je kunt 1 gratis proefkaart bestellen met kortingscode 'gratisproef' (of € 1,50 voor bijzonder drukwerk). Uiteraard kun je altijd nog meer proefdrukken bestellen.

- Enveloppen vooraf bestellen: Enveloppen kun je vooraf al bestellen zodat je deze alvast kunt schrijven. 

- Kaarten bestellen: Als je klaar bent met het ontwerpen van de kaart, ga dan een stap verder in het bestelproces waar je deze keuze maakt om de bestelling helemaal thuis te ontvangen (vanaf 10 stuks en zelf zorgdragen voor verzending) of om deze direct door ons te laten verzenden aan de ontvangers (meer informatie over direct verzenden).

5. Bestel je kaartjes

De laatste controle. Controleer de inhoud van het winkelmandje. Vul een e-mailadres in voor de bestelbevestiging.

6. Betaal de kaartjes

Kies de gewenste betalingswijze en reken de kaartjes af. 

7. Bezorging via Post NL / DHL

Voor alle bestellingen geldt: op werkdagen vóór 18.00 uur besteld is dezelfde dag nog gedrukt én/of verzonden. Uitzonderingen hierop zijn bijzonder drukwerk (foliedruk, hout en in gestanste vorm), dit heeft 1 dag extra levertijd.

Bestellingen tot 20 kaarten worden verzonden met de normale brievenbuspost en zal je binnen 1-2 dagen ontvangen. Vanaf 20 kaarten versturen wij met de pakketpost wat je in principe de volgende dag zal ontvangen. Aan het einde van de dag ontvang je een e-mail met de Track & Trace code om de bestelling te volgen.


- Kaart aanpassen

Hoe bepaal ik de kleur van een kaartje?  

De kleuren (en vele mogelijkheden van instellingen) van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een écht kaartje thuisgestuurd, precies zoals het kaartje eruit komt te zien als je het straks gaat bestellen.

Hoe vervang ik de foto op de kaart?  

Bij de meeste kaarten is dit vrij eenvoudig.
In de foto zie je dan een afbeelding van een 'wolkje met een pijltje erin'. Als je daar op klikt krijg je de mogelijkheid om de foto te selecteren op je computer en daarna zal de foto vanzelf op de kaart geplaatst worden.

Als je dit symbool niet ziet dan volg je de volgende stappen. 

  1. 1. Klik op de afbeelding rondom de foto en druk in het menu aan de rechterkant ('afbeeldingen en versieringen') op 'volgorde > op achtergrond'.
  2. 2. Klik op de voorbeeldfoto en verwijder deze met het rode kruisje.
  3. 4. Ga rechts in het menu naar het kopje 'afbeeldingen en versieringen'
  4. 5. Klik op 'upload eigen bestand/foto' en selecteer deze op je computer
  5. 6. De foto komt nu linksboven op de kaart te staan.
  6. 7. Verplaats de foto naar de gewenste positie en pas deze aan naar de gewenste grootte met behulp van verslepen van het blauwe pijltje. 
  7. Als de foto op de achtergrond moet komen of achter een kader gebruik je de functie 'volgorde' om deze te verplaatsen.
  8. Kom je er niet uit? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag.
Mijn foto past niet goed op de kaart.  

Het kan zijn dat je foto niet goed past op de kaart. Vaak heb je dan een liggende foto voor een staand kader of juist andersom. 

Om dit op te lossen zou je de foto bij moeten snijden. Dit kun je zelf doen in onze kaartenmaker, maar ook met bijvoorbeeld programma's als Paint of Photoshop.

Heb je geen mogelijkheid om dit zelf te doen? We helpen je graag en dit is vrijblijvend en kosteloos voor het bijsnijden van de foto. Sla in dit geval de kaart op in een account en e-mail ons de foto en je wensen via via klantenservice@mycards.nl.

Ik heb een enkele kaart gezien, maar ik wil hiervan graag een dubbele kaart (of andersom). Kan dat?  

Van een dubbele kaart (4 pagina's) een enkele kaart (2 pagina's), of andersom, maken is mogelijk. Je kan dit echter niet zelf doen, wij doen dit graag voor je. Kosteloos en vrijblijvend.
Neem in dit geval contact met ons op via klantenservice@mycards.nl.
 

Ik wil graag een kaartje met / zonder ronde hoeken. Kan dat?  

Jazeker, wij kunnen je kaartjes voorzien van ronde hoeken. Dit is van toepassing op alle enkele kaartjes (voor en achterkant) en de extra kosten per kaartjes zijn € 0,25. Als je een kaartje in onze collectie hebt gezien met ronde hoeken en je wilt toch rechte hoeken? Ga dan in de kaartenmaker naar 'achtergrond' en kies voor 'ronde hoeken'. Lukt het niet? Neem dan contact met ons op zodat wij het voor je om kunnen zetten.
Dit kan via klantenservice@mycards.nl.
 

Ik wil graag een kaart in een bijzonder vorm, kan dat?  

Jazeker, in principe kunnen wij de kaarten stansen in de door jou gewenste vorm. Dit is van toepassing op alle enkele kaartjes (voor en achterkant) en met een prijstoeslag. Heb je wensen voor een bepaalde vorm? Neem dan contact met ons op zodat wij het voor je om kunnen zetten.
Dit kan via klantenservice@mycards.nl en is in principe kosteloos en vrijblijvend.
 

Ik wil graag een kaartje op hout, echt karton of echt kraftpapier, kan dat?  

Jazeker, wij kunnen je kaartjes drukken op echt berkenhout, dik karton of kraftpapier. Als je een kaartje hebt gevonden die dit nog niet standaard heeft dan kunnen wij dit voor je omzetten. Kies in de kaartenmaker bij achtergrond voor de gewenste soort.
 

Ik heb een kaart gezien, maar wil een ander type (langwerpig, liggend, dubbel). Kan dat?  

Wil je van een vierkante kaart een staande / liggende of langwerpige kaart aanmaken, of anders? Neem dan contact met ons op over de mogelijkheden. Vaak kunnen wij dit voor je ombouwen.

Kan ik mijn kaart kopiëren om 2 verschillende versies te maken? 
Je kunt eenvoudig een kopie maken van je gemaakte kaart om deze bijvoorbeeld te testen met een andere kleur of andere tekst.
  1. 1. Open de ontworpen kaart vanuit je eigen collectie
  2. 2. Klik op 'terug naar bewerken'
  3. 3. Klik op 'bestand' (linksboven op desktop) of op het menu linksboven op mobiel (streepjes)
  4. 4. Klik vervolgens op 'een kopie maken'
  5. 5. Je krijgt nu een kopie van de kaart in je 'eigen collectie' opgeslagen met als toevoeging aan de naam '(1)'.
Ik wil een eigen ontwerp laten afdrukken. Kan dat?  

Jazeker. Ook als je reeds een kaart elders hebt ontworpen of laten ontwerpen, dan kun je die ook bij ons uploaden en bestellen. Ga naar onze blanco kaarten, kies het formaat van je kaart en upload je eigen bestanden (jpg, png, of pdf) in onze kaartenmaker per pagina.

Meer informatie over het gebruiken van eigen bestanden kun je hier vinden.
 
Ik wil foliedruk op mijn kaartje. Kan dat?  

Als je een kaartje uit onze foliedruk collectie kiest dan zie je vanzelf wat er in folie geprint kan worden. Wil je meer elementen met foliedruk? Neem dan contact met ons op. Wil je foliedruk op een kaartje wat niet in onze foliedruk collectie staat? Dat kan ook, neem in dit geval contact met ons op via klantenservice@mycards.nl.

Ik wil iets aanpassen maar dat lukt me niet.  

Onze mensen van de klantenservice helpen je graag! Neem gerust contact met ons op en wij kijken dan samen wat er online aangepast kan worden. Wij zijn er van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 18:00 uur op 0318-725 123 of mail naar klantenservice@mycards.nl.

Hoe kan ik een envelop - cadeautip als symbool toevoegen op mijn kaart? 

In de kaartenmaker onder het onderdeel ´Afbeeldingen en versieringen´ heb je de mogelijkheid om een afbeelding of symbool te selecteren uit onze clip-art bibliotheek om deze vervolgens op je kaart toe te voegen. Bij ´Clipart´ kun je kiezen uit verschillende categorieën. Onder de categorie ´Symbolen cadeautip en envelop´ staan verschillende envelop- en cadeautip-symbolen waaruit je kunt kiezen. Na je keuze te hebben gemaakt komt het symbool op de kaart te staan en kun je vervolgens de positie, afmeting en kleur aanpassen.

Wat betekent de veiligheidsmarge in de kaartenmaker 

Om te voorkomen dat we bij het snijden van de geprinte kaartjes in wit onbedrukt papier snijden, hebben we bij alle kaartjes een veiligheidsmarge opgenomen. Deze veiligheidsmarge wordt in onze online kaartenmaker aangegeven met een stippellijn om alle buitenzijde van de kaart. Alles wat binnen het vak van de stippellijnen valt, zal zeker te zien zijn na het snijden van de kaartjes. Alles wat buiten deze stippellijnen valt, kan weggesneden worden. Houdt hier dus rekening mee bij het ontwerpen van je kaartjes!
Tip: Werk je met kaders in je opmaak die dicht op de veiligheidsmarge staan? Houd er dan rekening mee dat er altijd een kleine afwijking in de afwerking kan zitten tot 4 mm. Een kader accentueert dat. In verband met het snijden kunnen we iets verder naar links / rechts of boven / beneden snijden, waardoor het kan zijn dat je ontwerp niet helemaal uitgelijnd is zoals je het opgemaakt hebt. We hanteren hierin een marge van maximaal 4 mm.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  
Je kunt eigen (gevonden) afbeelding uploaden bij het onderdeel 'Afbeeldingen en versieringen’ in de online kaartenmaker en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. MyCards.nl is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.
Ik wil een kaartje in B-post vriendelijk formaat (voor België)  
Speciaal voor België hebben wij ook kaartjes in vals vierkant formaat. Bezoek deze pagina's via het menu aan de linkerkant of via het zoekvenster. Heb je een kaartje wat je in dit formaat wilt hebben? Neem contact op met onze klantenservice. Dit formaat van 12x13,5 cm is “Bpost vriendelijk” waardoor wanneer je de kaartjes vanuit België wilt gaan verzenden naar je ontvangers, je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Uiteraard is dit formaat ook gewoon binnen Nederland te gebruiken.
 


- Tekst aanpassen

Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?  
Waarschijnlijk staat er een extra tekstkader of afbeelding over de tekst heen. Door op de kaart te klikken verschijnen deze kaders. Een leeg tekstkader is te herkennen aan het omlijnde vak wat zichtbaar is in de kaart en te verwijderen met een X.
Kan ik het lettertype aanpassen?  
Klik in onze kaartenmaker op een tekstvak. In het menu kun je vervolgens het lettertype wijzigen. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes die niet in onze online kaartenmaker staan te gebruiken.
 
Hoe zorg ik dat alle teksten in het midden staan?  
Hiervoor hebben een raster beschikbaar in de kaartenmaker. Dit rasterknopje is een icoontje met allemaal ruitjes en kun je in de kaartenmaker vinden. Dit raster zet lijnen over de kaart heen zodat het makkelijker wordt om teksten en afbeeldingen op een lijn te zetten.
 
Hoe maak ik een gedeelte van de tekst cursief of vetgedrukt?  
We hebben helaas geen functie om eenvoudig een gedeelte van de tekst qua opmaak aan te passen. Dit is wel te doen, maar dan per tekstvak. Wil je een gedeelte van de tekst met een andere opmaak, dan dien je een nieuw tekstvak toe te voegen met daarin de gewenste instelling. Kom je hier niet? Wij doen dit graag en kosteloos.
 
Wat voor een tekst moet ik op de kaart zetten?  
Ben jij op zoek naar een mooie tekst voor op het geboortekaartje of de trouwkaart? Het schrijven van een leuke, hippe of lieve tekst is niet heel makkelijk. Bezoek onze voorbeeldteksten pagina's voor inspiratie. - voorbeeld tekst geboortekaartjes - voorbeeld tekst trouwkaarten
 


- Bestellen

Ik wil meerdere kaarten bestellen maar heb er maar 1 in mijn winkelmandje.  

Waarschijnlijk heb je bij 'soort bestelling' gekozen voor 'proefdruk ontvangen', je kunt dan inderdaad geen aantal selecteren. Als je bij soort bestelling kiest voor 'pakket thuis ontvangen' en vervolgens een formaat, papiersoort en envelop kiest dan kun je daarna het gewenste aantal kaarten en enveloppen opgeven. Als je al in het winkelmandje bent, klik je op 'wijzigen' om weer bij de optie 'soort bestelling' te komen.

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?  

Je kunt 24/7 bij ons bestellen. Alle kaarten en proefdrukken die je op werkdagen vóór 18.00 uur besteld, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag. Uitzonderingen hierop zijn bijzonder drukwerk (foliedruk, hout en in gestanste vorm), dit heeft 1 dag extra levertijd. Bestellingen vanaf vrijdag 18:00 uur tot zondag 18:00 uur drukken en verzenden wij op zondag (dit is van toepassing voor bestellingen vanaf 20 kaarten). Wil je niet dat wij uw kaarten op zondag drukken en verzenden, dan kun je bij het bestellen kiezen voor de maandag als verzenddatum.

Kunnen jullie mijn kaartjes ook verzenden?  

MyCards.nl heeft een speciale service voor het verzenden van de kaartjes. Kies bij het bestellen voor 'directe verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Meer info over onze rechtstreeks verzendservice staat hier. Goed om te weten: deze service kan helaas niet combinatie met extra's zoals strikje en sluitzegels.

Is het mogelijk om kaarten direct verzenden en ook een set kaarten thuis ontvangen  

Het is mogelijk om naast je kaarten direct te verzenden ook een set kaarten thuis te ontvangen. Als de direct te verzenden kaarten zijn toegevoegd aan het winkelmandje dan kun je 'verder winkelen'. Open de kaart nog een keer en kies bij het bestellen voor 'pakket thuis ontvangen' en volg de volgende stappen. Je kunt deze bestellingen tegelijk plaatsen en afrekenen.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij MyCards.nl bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. Verzending buiten Nederland heeft een toeslag van € 3,95. Staat je gewenste land niet in de lijst? Neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden.

Ik heb al besteld, maar ik zie een fout.  

Wat vervelend! We raden je aan ons altijd direct te bellen op 0318 - 725 123. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op de juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 18.00 uur. Proefdrukken gaat altijd direct in productie en kunnen (meestal) niet (meer) aangepast worden.

Ik heb al besteld, maar ik wil een andere papiersoort.  

Dat kan natuurlijk gebeuren. Echter gaat na het bestellen de order bijna direct in productie. We raden je aan ons altijd direct te bellen op 0318 - 7215 123, wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 18.00 uur. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.

Ik heb de kaarten binnen en er staat een fout op.  

Dat is vervelend. Uiteraard zou het fijner zijn als de kaarten ineens goed waren, maar wij denken graag met je mee en kunnen je een korting aanbieden op een nieuwe druk. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

Is er een minimum aantal bestelhoeveelheid?  

Bij het bestellen van een pakketje kaarten is de minimum bestelhoeveelheid 5 kaarten. Voor een houten of foliedruk kaartje is dit 10 stuks.

Waar vind ik de bestelde proefdruk en de ontworpen kaarten?  

Als je de kaart heb opgeslagen dan zijn deze in je account te vinden bij 'eigen collectie'

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt.  

Klik op 'login' bovenaan de pagina. Je gaat nu naar de inlogpagina om je inloggegevens in te vullen. Op de homepagina klik je vervolgens op 'mijn account' Daarna kun je kiezen uit: 'bestellingen', of 'eigen collectie'. In de eigen collectie staan de kaarten die je hebt opgeslagen. Klik een kaart aan en je kunt verder met ontwerpen. Vergeet later niet om op te slaan. In de map met bestellingen vind je de kaart(en) die eerder besteld zijn. Mocht je een proefdruk hebben besteld maar geen account hebben, neem dan contact met ons op. Wij plaatsen de kaart dan in een account zodat je deze zelf verder kunt bewerken en/of bestellen. 

Ik heb een proefdruk ontvangen en wil bestellen, hoe doe ik dat?  

Als je de proefdruk hebt ontvangen en deze akkoord is, dan ga je in je account naar 'bestellingen'. Hier staat de bestelling van de proefdruk die je kunt 'herbestellen'. Je kunt dan verder met bestellen (pakket ontvangen) en de keuzes voor formaat, papiersoort, envelop en het gewenste aantal ingeven en de volgende stappen volgen. Als je nog wat aan wilt passen dan kun je de kaart openen, vervolgens 'terug naar bewerken' waarna je in de kaartenmaker de kaart kunt aanpassen. Wij adviseren altijd om deze tussentijds op te slaan. Als de kaart gereed is, controleer je deze en volg je de stappen om te bestellen. Mocht je een proefdruk hebben besteld maar geen account hebben, neem dan contact met ons op. Wij plaatsen de kaart dan in een account zodat je deze zelf verder kunt bewerken en/of bestellen. 


- Bezorging van je bestelling

Wat is de levertijd?  

De verwachte levertijden staan op deze pagina. Tijdens het bestellen heb je de mogelijkheid zelf de verzenddatum van je bestelling te kiezen. Uitzonderingen hierop zijn bijzonder drukwerk (foliedruk, hout en in gestanste vorm), dit heeft 1 dag extra levertijd.

Wat zijn de verzendkosten?  

Bij bestellingen tot 20 artikelen wordt je bestelling als brievenbuspakket verzonden voor € 3,95. Vanaf 50 artikelen wordt je bestelling als gewoon pakket verzonden voor € 5,95 in Nederland en België. Voor andere landen geldt een toeslag.

Hoe worden bestellingen verzonden?  

- Proefdrukken van MyCards.nl worden met de brievenpost bezorgd door PostNL. De proefdrukken passen gewoon door je brievenbus en zal je binnen uiterlijk 3 werkdagen ontvangen (dinsdag t/m zaterdag).

- Bestellingen tot 20 kaartjes en enveloppen en de directe verzendingen worden met de brievenbuspost verzonden. Deze passen gewoon door je brievenbus en zal je binnen uiterlijk 3 werkdagen ontvangen (dinsdag t/m zaterdag).

- Bestellingen vanaf 20 kaartjes en enveloppen worden ook bezorgd door DHL of PostNL, maar dan per pakketpost. Deze zal je in principe de volgende dag ontvangen (maandag t/m zaterdag).

Kan ik de bestelling ook afhalen?  

Helaas is het niet mogelijk om bestellingen af te halen.

Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen?  

Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Als dit lukt dan zal deze een briefje achterlaten waar het pakket is bezorgd. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een 'niet thuis-code'. Met deze code kun je zelf kiezen waar en wanneer je het pakket wilt laten bezorgen.

Mijn bestelling is nog niet binnen  

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL en DHL in Nederland en Bpost in België.

Als je de kaartjes niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, dan vragen wij je de track and trace informatie te controleren. Mocht er een vertraging zijn dan zal het mogelijk een dag later geleverd worden. Bij feestdagen ( oals Pasen, Pinksteren, Koningsdag, Kerst, Sinterklaas, Oud & Nieuw maar ook Black Friday) kan er altijd een grotere vertraging op treden door grote drukte bij de bezorgdiensten. Wij hopen op je begrip.
Mocht het er de volgende dag nog niet zijn, laat dit ons dan weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (0318) 725 123.
Wij gaan dan achter je pakket aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Als wij je proefdruk en of kaarten met de brievenbuspost hebben verzonden (onder 20 kaarten) dan hebben we geen track and trace informatie. In Nederland zal bezorging maximaal 3 dagen duren (dinsdag t/m zaterdag). Mocht het de 3e dag nog niet binnen zijn, neem dan contact met ons op.

Voor België is de levertijd van brievenbuspost tot 8 werkdagen (dinsdag t/m zaterdag). Mocht het er de 8e dag nog niet zijn, neem dan contact met ons op.


- Papiersoorten

Wat zijn de papiersoorten?  

Je kunt kaartjes bestellen in verschillende papiersoorten. Deze hebben allemaal verschillende eigenschappen. Lees hier meer over op onze papiersoorten pagina


- Enveloppen

Welke kleuren enveloppen zijn er?  

In het bestelproces kom je vanzelf de mogelijke kleuren enveloppen tegen voor je gekozen kaart. Voor een overzicht kijk je op https://mycards.nl/enveloppen-bestellen

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?  

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit 30+ verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk! Wil een andere kleur envelop dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf. 

Ik wil enveloppen vooraf ontvangen, kan dat?  

Wil je enveloppen vooraf bestellen om alvast rustig de adressen er op te schrijven? Dat kan op de enveloppenpagina.

Ik heb verkeerde / te weinig enveloppen ontvangen.  

Excuses! Neem direct contact met ons op. Dan zullen we de juiste enveloppen toesturen. De verkeerd ontvangen enveloppen ontvangen we graag retour via ons gratis antwoordnummer.


- Prijzen

Wat kost een proefdruk?  

We adviseren altijd om een proefdruk te maken van je kaart om het ontwerp in het echt te kunnen beoordelen. We bieden de eerste proefdruk voor € 1 aan. Je kunt daarna meerdere proefdrukken bestellen, daarvoor betaal je de stukprijs van het kaartje uit de prijsstaffel van 1 kaart. Een proefdruk van een bijzondere kaart (foliedruk, écht hout en kaarten in een aparte vorm of met ronde hoeken) kost € 2,50 en de tweede proefdruk de kaartprijs.

Tip: een proefdruk is gratis met kortingscode 'gratisproef'.

Wat kost mijn kaart?  

De prijs van je kaart is afhankelijk van het papiersoort, het formaat en het aantal kaartjes dat je bestelt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe lager de stukprijs. Gebruik onze prijscalculator op de kaartinformatie pagina om je prijs uit te rekenen. De minimale oplage is 5 stuks en 10 voor kaartjes met foliedruk / hout. Meer informatie is te vinden op onze prijzenpagina.

Als je in het bestelproces bent dan zie je standaard de stukprijs o.b.v. 5 kaarten, als je het aantal aanpast (bestelsoort 'pakket ontvangen' dan zal de nieuwe staffelprijs automatisch toegepast worden.

Een kaart met foliedruk kost ongeveer € 1 extra per kaart. Wil je een lagere prijs dan kun je de tekst / afbeeldingen die op foliedruk staan ingesteld wijzigen naar een 'normale' kleur. Als dat met allen is gedaan dan zal automatisch de lagere prijs gehanteerd worden.

Kan ik korting krijgen?  

Wij werken reeds met staffelkorting en hanteren meerdere prijsstaffels: 5 - 49 kaarten | 50 - 99 kaarten | 100 - 199 kaarten en 200+.
Dus, hoe meer kaarten je besteld, hoe lager de prijs. Bereken met de prijzencalculator op de kaartinformatie pagina de totaalprijs. Deze staffels worden per versie van de kaart toegepast. Elke versie wordt met zorg gecontroleerd en verpakt samen met de andere versies uit eenzelfde bestelling. Dat brengt meer handeling met zich mee waardoor de kosten totaal wat hoger liggen dan wanneer je een oplage besteld.


- Extra's

Ik wil graag een sticker / sluitzegel in de stijl van mijn kaartje?  

Leuk idee! We kunnen dit voor je maken met sluitzegel op maat.

Kan ik ook adreslabels bestellen?  

Wij kunnen ook losse adreslabels leveren zodat je niet de adressen zelf hoeft te schrijven. Meer info hierover kun je hier vinden.
Ook kunnen wij de kaarten direct voor je verzenden, dan hoef je ze ook niet zelf in te vouwen en op de post te doen. Alle informatie hierover is hier te vinden.

Ik wil een versiering op mijn kaartje  .

Dat kan! Je kunt bij ons verschillende strikjes en houten versieringen vinden die je op je kaartje kunt plakken. Ook hebben we hiervoor een speciale collectie kaartjes. De versieringen kun je bestellen via deze pagina en kom je ook vanzelf tegen in het bestelproces.

Hebben jullie ook postzegels?  

Wij leveren geen losse postzegels. Je kunt bij het postkantoor postzegels kopen. Als je gebruik maakt van direct verzenden, dan regelen wij de postzegels en het verzenden voor je.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaart?  

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten. Dit is namelijk afhankelijk van het gewicht en dit kan afhankelijk van de papiersoort en het formaat anders zijn. In de regel hebben alleen dubbele kaarten van 14 x 21 en 15 x 15 dubbel 2 postzegels nodig.

Let op: voor bpost is van toepassing dat vierkante kaartjes met 2 postzegels verstuurd moeten worden, maar wij kunnen kaartjes in een bpost geschikt formaat leveren zodat 1 postzegel volgende is.

Kan ik een digitaal bestand / pdf ontvangen?  

Bij het bestellen van je kaartjes kun je in het bestelproces kiezen om na het drukken van je kaartjes een JPG-bestand per e-mail te ontvangen van je ontwerp.
De kosten hiervoor bedragen € 9,95 per ontwerp en deze kwaliteit is prima voor een plakboek of om digitaal te versturen.
Mocht je liever een hogere resolutie PDF-bestand ontvangen, dan kun je na het bestellen contact met ons opnemen.
De kosten voor een PDF-bestand bedragen € 19,95.


- Klachten

Ik heb kaart(en) te weinig ontvangen.

Dat is vervelend! Wij drukken altijd het bestelde kaarten. Als je een pakket hebt ontvangen en 1 kaart mist, heb je dan de kaart boven in de doos meegeteld? Klopt het aantal dan nog niet, neem dan contact met ons op.

Ik ben niet tevreden met het drukwerk  

Ben je niet tevreden met het drukwerk? Dat is vervelend, we kijken graag met je om om de oorzaak te achterhalen. Graag ontvangen we foto's van je kaarten? Mail deze naar klantenservice@mycards.nl en wij nemen snel contact met je op voor een oplossing.

Ik zie een verschil in kleur tussen kaarten, hoe kan dat?  

Kaarten die niet gelijktijdig worden gedrukt, kunnen licht van elkaar verschillen. Een kleur kan snel beïnvloed worden door luchtvochtigheid en of de staat van de machine. Bestelde kaarten op verschillende momenten (en uiteraard op ander papier) kan een kleurverschil geven. Hierin houden we een bepaalde bandbreedte aan. Vind je het verschil te groot? Maak een foto en mail het naar ons klantenservice@mycards.nl, samen met je ordernummer. Dan komen we er snel bij je op terug.

Ik zie een witte rand op de kaart.

Er kan sprake zijn dat je ontwerp niet goed is uitgevuld of dat wij een snijfout hebben gemaakt. Maak een foto en mail het naar ons, samen met je ordernummer. Dan komen we er snel bij je op terug.


- Overige vragen

Ik kan niet inloggen  

Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren en met kleine letters. Zo voorkom je dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan.

Kan het logo achter op de kaart verwijderd worden?  

Elke kaart uit onze collectie krijgt automatisch ons logo achter op de kaart gedrukt. Wij zijn trots op de kwaliteit en service die wij bieden en willen daarom graag onze naam aan onze kaarten verbinden. Dit met uitzondering van geheel eigen ontworpen kaarten, daarop komt niet het logo van MyCards.nl. Staat het logo in de weg voor een eigen afbeelding of tekst? Neem dan contact met ons op zodat wij deze kunnen verplaatsen.

Wilt je het logo laten verwijderen? Dat kost € 9,99 en kun je afrekenen bij het bestellen van de eindbestelling. Wij zorgen er dan voor dat de kaarten zonder logo gedrukt gaan worden.

Kan ik ook achteraf betalen?  

Achteraf betalen verloopt via onze partner Klarna. Klarna stuurt je een factuur per e-mail, zodra jouw bestelling is verzonden. Je kunt betalen wanneer het je het beste uitkomt binnen de betaaltermijn van 14 dagen. Meer informatie over betalen, klik hier.

Controleren jullie mijn bestelling?  

Wij controleren niet standaard je bestelling. Wij drukken wat je besteld. Heb je twijfels over de juistheid van je kaart? Kies dan voor onze servicedienst.

In het bestelproces kun je bij het plaatsen van een eindbestelling kiezen voor onze servicedienst 'Controleer je kaart'.

Voor een bedrag van € 4,99 controleren wij dan je gemaakte kaart op layout en spelling en daarbij ontvang je van ons garantie.
Is de kaart toch niet goed, dan ontvang je van ons gratis nieuwe kaarten. Zo ben je altijd zeker van een goede kaart.
Lees meer over deze service op deze pagina.

Kan ik mijn bestelling retourzenden?  

De meeste bestellingen zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal op bestelling gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. MyCards.nl gaat altijd voor een passende oplossing voor elke bestelling. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie. Enveloppen kunnen na contact met de klantenservice retour worden gestuurd.

Zijn jullie duurzaam?  

We kunnen melden dat al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. En omdat we precies datgene produceren wat klanten bestellen via onze website, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn. Wel zo fijn om te weten.

Kan ik een factuur ontvangen?  

Als de order is verzonden, kan je via het eigen account naar 'bestellingen' en vervolgens een PDF downloaden (blauwe knop). De order moet wel eerst betaald en verzonden zijn.

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?  

Je kaartje blijft altijd in je account staan, zolang je je account bij MyCards.nl aanhoudt.

Kan ik mijn account verwijderen?  

Je kunt je account niet zelf verwijderen. Wij kunnen dat voor je doen als je ons een e-mail stuurt. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden verwijderd.