home > Veelgestelde Vragen

Hier staan de Veelgestelde Vragen van MyCards.nl

1. Ik heb al besteld en zie nog een fout

Dat kan helaas gebeuren! Echter gaat na het bestellen de order bijna direct in productie. We raden je aan altijd ons direct te bellen op 0318-725123, wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. Onze tip is om altijd vooraf een proefdruk te bestellen voor slechts €1 ter controle van je kaart voordat de grote order wordt geplaatst.

 

2. Hoe vervang ik de foto op de kaart?

Kies je kaart en ga naar de kaartenmaker. Klik op de voorbeeldfoto in de kaart en volg de volgende stappen:

  1. 1. Kies rechts in het opmaakmenu onder het kopje ''afbeelding bewerken'' bij het onderdeel plaatsing, voor het naar de voorgrond brengen van de foto (blauw vierkantje voor).
  2. 2. Nu komt op de kaart de voorbeeldfoto naar voren en kun je de foto verwijderen met het kruisje. Mocht de voorbeeldfoto de kaart volledig opvullen, schuif dan de foto naar linksonder, zodat het kruisje verschijnt en je de foto kunt verwijderen.
  3. 3. Ga rechts in het menu naar het kopje ''afbeelding en versieringen''
  4. 4. Klik op ''bestand kiezen'' en selecteer de foto op je computer
  5. 5. Druk op knop ''uploaden''
  6. 6. De foto komt nu linksboven op de kaart te staan.
  7. 7. Verplaats de foto naar de gewenste positie en pas deze aan naar de gewenste grootte met behulp van verslepen van het blauwe pijltje. 
  8. 8. Indien de foto achter een kader geplaatst moet worden kun je deze naar de achtergrond verplaatsen door de foto aan te klikken. Vervolgens onder ''afbeelding bewerken'' dien je bij het kopje plaatsing te kiezen voor het naar de achtergrond brengen van de foto kiezen (blauw vierkantje achter). 

Kom je er niet uit? We helpen je graag! Neem in dit geval contact met ons op via klantenservice@mycards.nl.

 

2b. Mijn foto past niet goed op de kaart.

Het kan zijn dat je foto niet goed past op de kaart. Vaak heb je dan een liggende foto voor een staand kader of juist andersom. 

Om dit op te lossen zou je de foto bij moeten snijden. Dit kan bijvoorbeeld eenvoudig via programma's als Paint of Photoshop.

Heb je geen mogelijkheid om dit zelf te doen? We helpen je graag en dit is vrijblijvend en kosteloos voor het bijsnijden van de foto. Sla in dit geval de kaart op in een account en e-mail ons de foto en je wensen via via klantenservice@mycards.nl.

 

3. Waar vind ik de bestelde proefdruk en de ontworpen kaarten?

Klik op 'login' rechts bovenaan de pagina. Je gaat nu naar de inlogpagina om je inloggegevens in te vullen. Op de homepagina klik je vervolgens op 'mijn account' Daarna kun je kiezen uit: 'bestellingen', of 'eigen collectie'. In de eigen collectie vind je de kaarten die je hebt opgeslagen. Klik een kaart aan en je kunt verder met ontwerpen. Vergeet later niet om op te slaan. In de map met bestellingen vind je de kaart(en) die besteld zijn.

Mocht je een proefdruk hebben besteld maar geen account hebben, neem dan contact met ons op. Wij plaatsen de kaart dan in een account zodat je deze zelf verder kunt bewerken en/of bestellen.

 

4. Ik wil graag het ontwerp van de kaart aanpassen en dat lukt me niet?

Onze mensen van de klantenservice helpen je graag! Neem gerust contact met ons op en wij kijken dan samen met jou wat er online aangepast kan worden. Of wat eventuele andere mogelijkheden zijn als we de kaart samen met jullie maken. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 17:00 uur op 0318-725123.

 

5. Hoe kan ik een envelop - cadeautip als symbool toevoegen op mijn kaart?

In de kaartenmaker onder het onderdeel ´´Afbeelding en versieringen´´ aan de rechterzijde in onze online kaarten-tool heb je de mogelijkheid om een afbeelding of symbool te selecteren uit onze clip-art bibliotheek om deze vervolgens op je kaart toe te voegen. Bij ´´Clipart´´ kun je kiezen uit verschillende categorieën. Onder de categorie ´´Symbolen cadeautip en envelop´´ staan verschillende envelop- en cadeautip-symbolen waaruit je kunt kiezen. Na je keuze te hebben gemaakt komt het symbool op de kaart te staan en kun je vervolgens de positie, afmeting en kleur aanpassen.

 

6. Kan ik vooraf al de enveloppen bestellen?

Wil je enveloppen vooraf bestellen om alvast rustig de adressen er op te schrijven? Dat kan op de enveloppenpagina.

 

7. Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren (en vele mogelijkheden van instellingen) van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van je kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een écht kaartje, precies zoals het kaartje eruit komt te zien als je het straks gaat bestellen.

 

8. Ik heb een leuk kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de online kaartentool, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is bij sommige ontwerpen mogelijk. Stuur dan even een mail naar klantenservice@mycards.nl en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan dan voor je bekijken of dit mogelijk is en wat de eventuele kosten daarvan zijn.

 

9. Ik heb een dubbele kaart gezien maar wil deze als enkele kaart (of andersom). Kan dat?

Van een dubbele kaart (4 pagina's) een enkele kaart (2 pagina's) maken is mogelijk. Je kan dit echter niet zelf doen, wij doen dit graag voor je!
Neem in dit geval contact met ons op via klantenservice@mycards.nl.
p.s. van een een enkele naar dubbele kaart is ook mogelijk maar alleen door het toevoegen van dezelfde of witte pagina's.

 

10. Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?

Alle kaarten en proefdrukken die je op werkdagen vóór 18.00 uur besteld, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Je ontvangt je kaartjes in de meeste gevallen de volgende dag.

Bestellingen vanaf vrijdag 18:00 uur tot zondag 18:00 uur drukken en verzenden wij op zondag (dit is van toepassing voor bestellingen vanaf 20 kaarten).
Wilt u niet dat wij uw kaarten op zondag drukken en verzenden, dan kunt u bij het bestellen kiezen voor de maandag als verzenddatum.

 

11. Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij MyCards.nl bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. Wij bezorgen naast Nederland ook in België en de rest van Europa en dit is gratis.
Wil je je kaarten naar een ander land dan in onze adressenlijst laten verzenden? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

 

12. Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit 21 verschillende exemplaren. Wit, crème, lichtblauw, koningsblauw, marineblauw, lichtroze, hardroze, feloranje, peach, koraalrood, appeltjesgroen, olijfgroen, dolfijngrijs, donkerpaars, lavendel, zwart, kraft, goud, zilver-metallic, parelmoer en transparant. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. 

 

13. Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes die niet in onze online kaartentool staan te gebruiken.

 

14. Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘''Afbeelding''’ in de online kaartentool en plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. MyCards.nl is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kun je zonder problemen gebruiken.

 

15. Kan het logo achter op de kaart verwijderd worden?

Elke kaart krijgt automatisch ons logo achter op de kaart gedrukt. Wij zijn trots op de kwaliteit en service die wij bieden en willen daarom graag onze naam aan onze kaarten verbinden. Dit met uitzondering van geheel eigen ontworpen kaarten, daarop komt niet het logo van MyCards.nl. Staat het logo in de weg voor een eigen afbeelding of tekst? Neem dan contact met ons op zodat wij deze kunnen verplaatsen.

 

16. Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd?

Voor de verzending van je kaartjes maken wij gebruik van PostNL. Als je je kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd ontvangen, laat het ons direct weten via klantenservice@mycards.nl of bel ons even via telefoonnummer 0318-725123 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur). Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

 

17. Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op MyCards.nl zijn maatwerk. Elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. MyCards.nl garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Lees meer informatie over onze garantie.

 

18. Er worden 2 verschillende ontwerpen in 1 kaart gecombineerd, hoe kan dat?

Als je in twee verschillende tabbladen in je browser onze online kaartentool open hebt staan kan het voorkomen dat de 2 verschillende ontwerpen in 1 kaart gecombineerd worden. Dit heeft te maken met het feit dat onze online kaartentool op je IP-adres reageert. Doordat je vanaf 1 IP-adres werkt gaat onze online kaartentool ervan uit dat het om 1 ontwerp gaat. Om dit probleem op te lossen is het dus voldoende om 1 tabblad met onze online kaartentool te sluiten.

 

19. Kan ik ook 1 of meerdere kaartjes rechtstreeks naar de ontvanger(s) sturen?

Ja dat kan, als u je een kaartje hebt ontwerpen dan komt u na de controle bij de stap om een keuze te maken, u kunt dan kiezen voor 3 opties:

  • - Thuis ontvangen (je ontvangt de kaart thuis en zorgt zelf voor de verzending)
  • - Direct verzenden (wij versturen de kaart rechtstreeks naar één of meerdere adressen, lees meer)

 

20. Wat voor een tekst moet ik op de kaart zetten?

Ben jij op zoek naar een mooie tekst voor op het geboortekaartje of de trouwkaart? Het schrijven van een leuke, hippe of lieve tekst is niet heel makkelijk. Bezoek onze voorbeeldteksten pagina's voor inspiratie.

 

21. Je bestelde kaart online terugbekijken?

Dat kan op de volgende manier. Login in je account. Als je de proefdruk hebt opgeslagen voordat je ging bestellen, dan kun je in de map van ''eigen collectie'' je proefdruk vinden. Heb je de proefdruk niet opgeslagen dan vind je deze in de map ''bestellingen''

 

22. Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor postzegels of indien van toepassing speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

 

23. Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten (dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Onder de 20 gram inclusief envelop kost 1 postzegel, van 20 tot 50 gram kost het 2 postzegels). 

 

24. Belgisch vierkant

Speciaal voor België hebben wij ook kaartjes in vals vierkant formaat. Bezoek deze pagina's via het menu aan de linkerkant of via het zoekvenster.

Dit formaat van 12x13,5 cm is “Bpost vriendelijk” waardoor wanneer je de kaartjes vanuit België wilt gaan verzenden naar je ontvangers, je in principe maar 1 postzegel per envelop nodig hebt. Uiteraard is dit formaat ook gewoon binnen Nederland te gebruiken.

 

25. Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen?

Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Als dit lukt dan zal deze een briefje achterlaten waar het pakket is bezorgd.

Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter met daarop een 'niet thuis-code'. Met deze code kunt u zelf kiezen waar en wanneer u uw pakket wilt laten bezorgen. 

 

26. Kan ik een factuur ontvangen?

Als de order is voldaan, kan je via het eigen account naar Bestellingen en vervolgens een PDF maken (blauwe knop). De order moet wel eerst betaald en verzonden zijn.

 

27. Drukken jullie ook met goud?

Wij drukken in kleur. Als je kiest voor de kleur goud of verguld dan drukken we dit als 'platte' kleur.
Als je een glinstering wilt op de kaart dan kun je kiezen voor Fotokaart, Yvory Gold of Parelmoer. Let op de gehele kaart heeft dan deze uitstraling en niet de gouden letters.
Goudfolie drukken waarbij de letters een extra glans hebben of extra dik zijn kunnen wij helaas niet.

 

 


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: